Viimeisten kuukausien aikana olemme törmänneet useammankin kerran hämmentäviin ja osittain ikäviinkin seikkoihin, liittyen internettiin ja nettikauppoihin. Koska haluamme kaikille pelkkää mielihyvää, emmekä mielipahaa, jaamme nämä, jotta epäselviä tapauksia ei ehkä enää tulisi.
Tapaus 1.
Asiakas on tilannut verkkokaupasta X tuotteita, eikä ole joko saanut niitä ollenkaan tai on tuotteisiin tyytymätön.
Me emme vastaa muualta ostetuista tuotteista.
Voimme parhaamme mukaan antaa neuvoja, esimerkiksi joskus auttaa kun kerromme miten päin paristot vibraattoriin laitetaan. Mutta emme ole takuumyymälä, mihin muualta ostetut tuotteet voisi palauttaa, siinäkään tapauksessa, että myymme itse samoja tuotteita.
On myös käynyt niin, että asiakas luulee ostaneensa tuotteen meidän verkkokaupasta, koska verkkokaupassa olleet yhteystiedot osoittavat lähistölle.
Valitettavasti moni pyörittää verkkokauppaa "vaatekomerostaan" eli varsinaista toimipistettä, jossa asiakas voisi käydä, ei ole. Verkkokaupan ylläpitäjä tilaa tuotteet ulkomailta saatuaan tilauksen - ja koska näissä on monesti ongelmia, voi ylläpitäjä jäädä ilman tuotetta, ja siten myös asiakas. Myöskään näissä tapauksissa emme voi juurikaan auttaa.
Me palvelemme katutasossa Tampereella, osoitteessa Näsilinnankatu 22. Tervetuloa! Mikäli nettikaupan osoite näyttää jotain muuta, se emme ole me.
Tapaus 2.
Asiakas tulee ostamaan tuotetta, jonka on nähnyt meidän nettikaupassa. Eikä kyseistä tuotetta ole valikoimissamme.
"Mutta se vaan oli nettikaupassanne, ehkä teillä ei ole sitä täällä."
Jälleen kerran: Meillä on samat ihmiset sekä livenä tiskin takana, että nettikaupan ja sen tuotteiden päivittämisen takana. Mitä meillä ei ole myymälässä, ei ole netissä. Ja taas toisaalta, mitä on myymälässämme, ei välttämättä löydy netistä.
Meidän virallinen nettisivumme löytyy osoitteesta www.adameve.fi
Suoraan verkkokauppaan pääsee osoitteesta www.maukaste.fi
Kaikki muut aatamijaeevapistefiit tai adameveshoppistesitätätä emme ole me. Eikä meillä ole niiden kanssa mitään tekemistä. Olemme tarkkoja tuotteidemme laadusta ja materiaaleista - verkkokaupat ovat valitettavan täynnä tuotteita, joita emme haluaisi ristiksi edes ärsyttävimmälle sukulaisellekaan.
Tapaus 3.
Asiakas jää repimään kahvaa kun olemme jo menneet kiinni, vaikka on katsonut aukiolomme netistä.
Vihaisena hän soittaa / tulee käymään ja valittaa, että netissä on väärät aukioloajat. Selviää, että aukioloajat ovat löytyneet jostain kymmenistä internet "puhelinluetteloista" ja tiedot ovat ikivanhat / totaalisesti väärät. Kaikki näiden yhteystieto-yritysten tietojen korjaaminen maksaisi maltaita, koska vastaavia yrittäjiä putkahtelee kuin sieniä syyssateella. Viralliset aukiolot kannattaa aina tarkistaa omilta nettisivuiltamme, tai vaikkapa soittamalla.
Yksityistilaisuudet muuttavat toki aukiolojamme ja pyrimme muutoksista ilmoittamaan sekä nettisivujemme uutisissa, että facebookissa.
Olipas nyt vakavaa tekstiä.
Aurinkoisin mielin kohti talvea - joulun uutuuksia odotellessa! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti